5 meest gebruikte functionaliteiten van je CRM systeem

Ondanks dat er heel veel mogelijkheden zijn binnen je CRM systeem, worden ze niet allemaal even intensief gebruikt. Wij hebben 5 functionaliteiten voor je op een rij gezet, waar gebruikers het meeste uit halen op een werkdag.

1. Dashboards
Je dashboard is waar je elke dag mee begint. Het laat alles ziet wat voor jou van belang is om je werk te doen en geeft een mooi overzicht. Van daaruit kun je werken aan wat er op de agenda staat.

2. Activiteiten
Het zit hem in de kleine dingen die je werkdag efficiënter maken. Even een telefoongesprek inplannen, e-mail versturen of afspraak maken. Deze functionaliteiten staan allemaal in je activiteiten overzicht. Ze maken het leven net wat makkelijker en het scheelt ook veel post-its.

3. Potentiele klanten
Je organisatie draait om de klanten die je hebt. Met name de potentiele klanten zijn erg belangrijk, omdat deze ‘warm’ gehouden moeten worden. De weergave van potentiele klanten in je CRM zijn dan ook van vitaal belang om in de gaten te houden. De follow-ups die je vervolgens plant komen weer in je activiteiten timeline terug als een taak.

4. Taken
Over taken gesproken.. De kans is groot dat je veel met collega’s moet samenwerken. De functie binnen CRM om bepaalde taken toe te wijzen aan andere gebruikers of een team wordt dan ook vaak gebruikt. Op deze manier kun je werk overdragen wanneer je een vrije dag hebt en weet je zeker dat het werk wel opgepakt wordt.

5. de mobiele App
De kans is groot dat je niet elk uur van je werkdag op kantoor bent. De mobiele App voor CRM mag dan ook zeker niet ontbreken uit onze lijst. Wanneer je op locatie bent bij een klant of partner kan het handig zijn om een gespreksverslag te loggen of een nieuw contactpersoon aan te maken. De mobiele App vangt alle informatie op die je moet vastleggen wanneer jij niet achter je laptop of desktop zit.

Samen sterk,
samen efficiƫnt.