Overstappen naar een ander CRM

Je bent niet tevreden over je huidige CRM systeem of je ziet meer kansen bij een ander CRM. Wat de aanvankelijke reden ook is, als je eenmaal de beslissing neemt om over te stappen moet je enkele zaken op een rijtje hebben. Hoe doe je dit op een goede manier?

1. Waar begin je mee?
Als eerst moet je nagaan of je huidige data kwalitatief en up to date is. Alles wat je meeneemt naar je nieuwe CRM systeem zal dezelfde output geven. Als je kwalitatief goede output wilt krijgen in je nieuwe systeem is het dan ook van belang om alleen de data mee te nemen waar je echt iets aan hebt en waarvan je weet dat hij schoon is.

2. Klaarmaken
Concretiseer welke doelstellingen je bedrijf heeft en maak een praktisch plan om een proces te implementeren in het nieuwe systeem. Je wilt niet voor niets naar een ander systeem overstappen; dit is een goed moment om je processen onder de loep te nemen en te zien of deze je doelstellingen nog wel efficiënt ondersteunen.

3. Overgang
Er zijn talloze opties in CRM systemen en elke optie voorziet in een behoefte. Welke opties worden er in het huidige systeem gebruikt en wat zijn de behoeftes waar het nieuwe systeem in moet voorzien? Breng deze behoeftes in kaart en ga vervolgens na wat de nice-to-haves zijn en de need-to-haves. De ervaring leert dat een overdaad aan opties in de praktijk niet gebruikt zal worden. Begin eerst klein en implementeer gaandeweg opties die écht nodig zijn.

Binnen dit hele overstapproces kunnen wij bij NIT Solutions ondersteunen en adviseren. Stuur gerust een mail naar info@nitsolutions.nl of bel ons op 020-237 49 58.

Samen sterk,
samen efficiƫnt.